26 Ekim 2011 Çarşamba

26 Ekim 2011

Bir Söz
insanlar söylediklerinizi ya da yaptıklarınızı unutur, 
ama onlara neler hissettirdiklerinizi asla unutmazlar..


Bir şiir


GİZLİ SEVDÂ

Hani bir sevgilin vardı
Yedi sekiz sene önce
Dün yolda rasladım
Sevindi beni görünce

Sokakta ayaküstü
Konuştuk ordan burdan,
Evlenmiş, çocukları olmuş
Bir kız ,bir oğlan

Seni sordu.
Hiç değişmedi ,dedim,
Bildiğin gibi
Anlıyordu.

Mesutmuş, kocasını seviyormuş,
Kendilerininmiş evleri...
Bir suçlu gibi ezik,
Sana selam söyledi.


Behçet NECATİGİL


"behçet, tahir ile çocukluk yıllarından beri çok iyi dosttu. bir gün eve yüzünde durgun ve hüzünlü bir ifadeyle geldi. bu gibi durumlarda ne olduğunu sorarsam çok sert tepki göstereceğinden, sesimi çıkarmadım. behçet odasına gitti. daha sonra akşam odasından çıktı. meseleyi anlatmak istediği belliydi. 'bu gün ne oldu biliyor musun' dedi ve anlatmaya başladı. 'hani tahir'in bir sevgilisi vardı. yıllar önce ayrılmışlardı. bugün yolda ona rastladım. biraz konuştuk. (aynen şiirdeki gibi) evlenmiş, iki çocuğu olmuş, mutluymuş. ama bana kalırsa hala tahir'i unutamamış' dedi. bu olay onu çok etkilemişti. zaten ertesi gün de, bu şiiri yazdı. şiirin son iki mısrası, onun bu duygu yoğunluğunu ele veriyor:" 
(Alıntı)

Bir resim


Bu resim belki görünüşte  sadece bir resim. Tüm olumsuzlukları geride bırakıp hayat bulmamı sağlayan önemli basamaktır ve gelecek resimler de bunun devamı gibidir.. Sonsuzluğu anlatır. Aşkın sonsuzluğunu..sonsuza uzanan köprüler.. yüzlerce köprü. Fakat bu resmin bir de hiç bilinmeyen bir öyküsü var. Bu resmi yaptıktan sonra Deviantart sitesine koydum. ve sonrasında gelişen olay hayatın ne kadar ilginç olduğunu gösteriyor. Yaşam dediğimiz kaderin oyunu mu?

dreamblack ve traneundregen ..bu iki kelime birer nickname.. ve bu resmin altında yorumları olan iki kişi. Bu iki kişinin öyküsü.. 
( yorumlar, http://erdincaltun.deviantart.com/#/d139q2a )

Okul zamanları..son sınıfa gelmiştik. ders bittikten sonra bahçeye çıkmak üzereyedim. Kapıda bu iki kişi duruyordu birbirlerine sarılı haldeydiler sürekli...evet bu iki kişi sevgiliydiler. Bana bakıp gülümsüyorlardı:
Bana "seni rüyamda gördüm..bir kavgaya karışmışsın seni heriflerin elinden kurtarıyordum" diye..kız da gülüyordu bi yandan. O sırada aklıma geldi. gözümün önünden geçti..Rüya görmüştüm ..rüyamda ikisi ayrılmış,7-8 yıl sonra internet ortamnında benim çalışmamın altında yorumlar yazmışlardı. Başkalarıyla evlenmişlerdi. Sonuçta bir rüyaydı. İnsanın tuhafına gitmişti..birbirini seven iki insan sonuçta. Okul bitti ayrıldılar.. başkalarıyla evlendiler. Kız öğretmen oldu..erkek kendi şirketini kuran grafik tasarımcı.. biri unutmuş gibi..biriyse bir suçlu gibi ezik aklı geçmişte.. sanırım şiirdeki gibi herşey. "bir suçlu gibi ezik.."

Bir şarkı
Gizli Sevda
Ve Erol Evgin'de yorumlar bu güzel mısraları bir şarkı halinde: video






2 yorum:

pinookyoo dedi ki...

**onlara neler hissettirdiklerinizi asla unutmazlar..

böyle olmasını umuyorum...

resme bakınca insanın kalbi sızlıyor çok derinlerde bir yerde sonra altında yazılanlar daha bir acı veriyor. sonra aklıma şu şarkı geliyor dinledikçe sol yanımda bir ağrı, bir sızı kaplıyor. ellerinize, düşüncelerinize sağlık.

Erdinç Altun dedi ki...

Teşekkürler..

Photoshop Magazin dergisinin Ocak 2008 kapağı. Aradan on yıl geçmiş. O güne kadar Deviantart dışında resim yüklemiyordum. Photoshop Maga...