21 Haziran 2011 Salı

Sanat ve ben..

Sanatsal gelişim

Resim çocukluktan beri süre gelen meraktır.Bir dünya atlasındaki ülkeleri çizmekle başlayıp ,sonra çevresini ve Jules Verne romanlarının da etkisiyle hayal gücüyle yapılan resimler ve sonraları da lisede portre çizimleriyle devam etti.Bilgisayarla tanıştıktan sonra hem grafik hemde resimsel çalışmaları "digitalart" olarak sürdürmeye başladı.Bilgisayar sonsuz bir tual olarak görünsede boyanın kokusunu duyamamak en büyük eksiklik olacaktır..

Fotografla lisede tanıştı.. Okul içinde teorik olarak başlayan Canon AE1 makinesiyle birlikte gelişerek vazgeçilmez bir uğraş oldu.Fotograf resim kadar etkili değilse de Fotografla resimi aynı yerde buluşturan çalışmalara yer verdi.Fotografın anlık kareleri, gözlem ve karar verme gücü resimlere yansısa da resmin, katılan hayalgücü ve renkler ,"gerçekten çok, gerçek olması gereken neyse onu yansıtmaya çalışmak " düşüncesini duygusal bir dille aktarmak istemesinden dolayı resim sanatını daha ön planda tutuyor.

Nasıl başladım?

Dijital Resime 1999 yılında başladım. Photoshop programını öğrenme aşamasında genelde brush ve layer mantığı gibi özelliklerini, ayarlarını anlamak için uzun saatler harcadım. O zamanlar tablet kullanmadığımdan manzara ve fotograf- resim birleşimden oluşan çalışmalar ağırlıktaydı. Gerçek anlamda dijital resim 2005 yılında Deviantart sitesine üyeliğimle başladı. Çok geniş bir yelpazesi olması açısından, her türde çalışmanın bulunduğu benzersiz bir ortam olması benimde yolumu açtı. Çalışmaları yakından takip etmeye başladıktan sonra, fotograf çalışmaların hergün çoğaldığı bir ortamda fotograf çalışmaları bir yana bırakıp resimsel çalışmalara başladım. 2006 da Grafik tablet kullanmaya ve bir modelin de katkısıyla fantastik resimler ve duygusal çalışmalar ortaya çıktı.

Dijital ortamda hazırlanan çalışmalarda kullanılan program ve donanım..

Photoshop programı kullanıyorum genelde. Bazen vektörel çizimler gerektiğinde Freehand ve diğer vektörel tabanlı prgramlar kullandığımda oluyor. Donanım olarak uc-logic graphic a5 tablet ve bazende elde geleneksel olarak çizip tarama yöntemiyle dijital ortama aktararak çizimlerimi şekillendiriyorum. Program bilgisi büyük avantajdır.Ancak resim için çokta fazla araç ve gereç kulanılmaz.Hiç bir program bilgisi olmasa bile çalışma boyutu açmak, brush, boya paletini ve kaydetme seçeneklerini bilen herhangi bir geleneksel sanatçı için bunlar yeterli.

Resimlerin dijital ortamda yapmanın çok avantajları bulunuyor. Zaman ve mekan öncelikle önemli.. Daha kısa sürede daha çok çalışma çıkarabilmek açısından ve bu birazda sizi daha çok üretmenizi detaylı ,daha gerçekçi olması açısından kolaylık sağlıyor. sonsuz renk seçenekleriyle ve bir adım öteye gitmenizi sağlıyor. Photosohop küçük bir atölyedir görünüşte ancak verdiği imkanlar bakımından hayal gücünüzü zorlayacak kadar da büyüktür. Yetenek ve yaratıcılığınıza fırsat verdiğinizde Photoshop size umduğunuzdan fazlasını verecektir. Yeter ki ne yapmak istediğinize karar verin.

Geleneksel yada Dijital resim diye ayırmamak gerekiyor. Sadece kullanılan yöntem , araçlar farklı.Yansıtmak,hangi yüzeye olursa olsun sonuçta ifade etmek sanattır. Yakın gelecekte Geleneksel sanat gibi sergi salonlarında daha fazla yer alacaktır.

Dijital resim, geleneksel resimde olduğu gibi temel bilgi ve eğitim gerektiriyor. Üretmek için sanat eğtimi , bilgi ve kültürünün alt yapısı çok önemli. Çalışmalarınızı topluma sunduğunuzda kendinizi bu yönde çok geliştireceksiniz, zamanla kendi sanat anlayışınızı ve tarzını, yorumlayış biçiminiz gelişecek.

Çalışmaların konusu..

Çalışmalar genelde serbest. Duygu ve düşüncelerimi yansıtan çalışmalar daha anlamlı ve samimi geliyor. Yaşanmışlıklar, istekler umutların resimde hayat bulması önemli. Duyguları yansıtmak kadar karşındakine de buna hissettirmek gerekiyor. Teknoloji imkanlarıyla romantik resimler yapmak.. Resimlere her bakıldığında bir gülümseme, bir mutluluk bırakıyorsa insana bir şeyleri doğru yapıyorum demektir.

Nasıl oluşuyor?

Bir resim için önce kafamda kaba taslak çiziyorum. Bir iki hafta boyunca sadece düşündüğüm oluyor ve resmin son halini hayal ettiğim vakit resim bitmiştir artık. Bu düşünme aşamasında, resmin konusu, hikayesi oluşturduktan sonra, kullanacağım materyalleri inceliyorum. Bir mekansa gidip ne şekilde yansıtmam gerektiğine karar veriyorum.kendi gözlerinizle görmeniz ,yaşamanız resme çok daha iyi etki sağlıyor. Photoshop karşısına oturup yeni bir sayfa açtığımda resim gözümde canlanıyor. Resmi yaparken neyi ,nasıl ne şekilde yapmam gerektiğini düşünmüyorum. Resmi yaparken ne yapacağınızı düşünmek, bocalamaya ve uzun vakit almasına, hatta yarıda kalmasına neden oluyor. Kısacası, resim kafanızda bitmiş olmalı resme başlamadan.

Sanat anlayışı…ve tema..

Geleneksel resim anlayışını takip etmeye çalışıyorum.Bazen yağlıboya tarzında bazen de illüstrasyon olarak, efekt kullanmadan tuval yada kağıt üzerine çalışıyormuş gibi çalışırım.
Dijital resime başladığım dönemlerde genelde manzaralar yer alırken zamanla figürlerin ağırlıkta olduğu fantastik resimlere ,ardından duygu yoğunluğunun yansıdığı düşle gerçek arası resimler çizmeye başladım. Yaşadıklarımız, düşüncelerimiz, hayal ettiklerimiz neyse resme de o yansıyor. Düş yolculuğu yapmak, bir masal içinde yaşamak hayal gücünün sınırsız olmasına bağlı..ve bu insanın da sınırlarıdır. Gerçekle düş arasındaki çizgi.. sıradan bir oda ama bir anda düş bahçesine dönüşebiliyor kapılar açıldığında.. Umudun, hayatın güzel ve tatlı yanlarını resmetmek bazen sizi mutlu ediyor. Bu resmetme çabası içinde hayatı sorgulama, derin düşüncelere dalmamanız imkansız…ve bu derin düşünceler resmin daha derin olmasını sağlıyor her ayrıntısında.

Çalışmalarda kadın figürler kullanıyorum. Resme ve anlatıma daha derinlik katıyor.

Hiç yorum yok:

Photoshop Magazin dergisinin Ocak 2008 kapağı. Aradan on yıl geçmiş. O güne kadar Deviantart dışında resim yüklemiyordum. Photoshop Maga...